Ser vi det som du ser det? Så här jobbar Helsingborgs stad med tjänstedesign.

En av sakerna som vi gör i Helsingborg för att arbeta i riktning mot Helsingborg 2035 är att använda oss av arbetssättet tjänstedesign, och särskilt metoden kundresa. Vi gör det för att vi bara kan göra staden bättre på riktigt genom att utgå från behoven hos dem som använder staden. Men vad är egentligen tjänstedesign? Vad är det som är givande och svårt med att jobba på det sättet?

CCII:s tjänstedesigncoach Richard bjöd nyligen in två av sina kollegor, Malin och Kristina, som jobbar inom samma område, till ett samtal om just detta. De träffas runt en mikrofon i en självkörande buss som var på besök i Helsingborg och här är resultatet:

[widget för ljudspelare]

Ifall du vill ha mer tjänstedesign, läs då vidare om Helsingborgs stads servicepolicy eller hör av dig till Richard på CCII.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *